Irklar

Önceki başlık Sonraki başlık Aşağa gitmek

Irklar

Mesaj tarafından Silvers Rayleigh Bir Çarş. 15 Haz. 2016, 20:20

Irklar başlangıçta oyuncuların insan dışında, ekstra olarak başlayabileceği seçeneklerin ta kendisidir. Genel olarak balık adam ırkı haricinde görünüm olarak insanlardan bir farkları yoktur bu ırktan olanların. Bir kaç ufak tefek şey dışında tabii. İnsan ırkı, Z ırkı, Na-ha Irkı, Ka-ha ırkı, balık adam ırkı, Skypeia ırkı (daha doğrusu orada doğmuş insanlar, tam bir ırk denemez ya da ismi Skypeia ırkı gibi saçma bir şey değil) beş tane ırkımız olacak. Bu ırklar, siz oyunculara çeşitlilik sunmak amacıyla bizler tarafından sizlere sunulan bir şey. Düz bir insan olmakta size kalmış, kızıl gözlere sahip bir insan olmakta. Her bir ırkın getirileri olacağı gibi, belli başlı dezavantajları da olacaktır elbette. Ayrıca her ırk için kontenjan vardır.  


İnsan Irkı:
İnsan işte. Sen, ben gibi.

Avantajlar: Herhangi bir mesleğe +0.2 alırlar.

Dezavantaj: Kayda değer bir şey yoktur.


Balık Adam Irkı:
Balık adamları açıklamanın en basit yolu insan suretindeki balıklar demek doğru olur sanırım. Oyuncular başlangıçta bir balık türü seçmek zorundadır. Eğer balığın kendine özgü bir özelliği, farkındalığı varsa oyuncuda bu nimetlerden yararlanabilecektir. (Bknz: Mürekkep balığı, kılıç balığı vs.)

Avantajlar: Denizdeyken hızınız ve gücünüz iki katına çıkar. Genel olarak dayanıklılık ve güç statlarına x2 alırsınız.

Dezavantajlar: İnsanlar ile uyum sorununuz olacaktır; hatta istisnalar dışında çoğu insan sizden nefret edecektir. Özel olarak denizciler tarafından başınıza sık sık işler açılabilir. Yani evinizden çok uzaktasınız ve farklısınız, nefret ediliyorsunuz, gerisini siz düşünün.

Kontejan: 2/0

Z Irkı:
Gizli ve pek bilinmeyen bir ırktır. Esasında normal insanlardır bu arkadaşlarımız ama bazı farklılıkları mevcuttur. Bunlardan biri denizcilere özel askerler üretiyor olmalarıdır. İkincisi kılıca özel yatkınlıkları olmalarıdır ve diğeri özel kılıç teknikleridir.

Avantajları: Zachariah'ın Z'si adlı teknik, kılıca özel yatkınlık (Normal bir kılıç ustasından bir tık daha öndesiniz, iyi yerlere gelmeniz muhtemel, doğuştan yeteneklisiniz işte.) ve Z ırkının denizciler arasındaki prestiji.

Dezavantajlar: Denizci dışında hiçbir halt olamazsınız. Kurgu sırasında ihanet ederseniz, Z ırkının avı haline gelirsiniz. Denizci olarak iyi bir yerlere gelememe durumunda yine Z ırkı tarafından ayağınıza bir çelme atılabilir. Baskı altındasınız kısaca ve Z ırkını küçümsemek gibi bir hataya düşmeyin, ona göre alın bu ırkı.

Kontejan: 3/1

Na-ha Irkı:
Kızıl gözlere sahip bu ırk, normal bir insandan çok daha iyi görebilme yetisine sahiptir. Gözleri dışında bir farklılığı yoktur normal insanlardan.

Avantajları: Kızıl gözler. Bu gözleriniz ile her şeyi daha iyi görebilirsiniz. Ayrıca gözler dışında, algı yeteneğiniz normal bir insandan çok daha üst düzeydedir. +0.2'lik farkındalık ile başlarsınız oyuna.

Dezavantajlar:
Kızıl gözlerinizden insanlar çekinir. Bu yüzden çoğu insanla doğru düzgün bir iletişim kuramazsınız. Ya sizle hiç konuşmak istemezler ya da sohbeti çabuk bitirmeye çalışırlar. Gözleriniz aynı zamanda basit canlılıları  korkutabilecek kadar mistiktir. Tabii bu bir dezavantaj mıdır? Bilmem, kişiden kişiye değişir. Karakterinizin  toplumun bir parçası olmasını istiyorsanız karakterinizi bu ırktan yapmamaya özen gösterin.

Kontejan: 1/3


Ka-ha ırkı:

Bir dahi topluluğu desek pekte yanlış olmaz. Akıl sır ermeyen teknoloji bilgisi vardır bu insanların ve kendi adalarında kurdukları yaşantı ile dünya üzerindeki yaşantıdan üç-dört yüz yıl belkide daha fazla ileridedirler.

Avantajlar: Mekanist tarzı bilim dalını ilgilendiren mesleklerde +0.2'lik bir puanla başlarsınız.

Dezavanjtalar: Mesleğe odaklanmazsanız, pek bir artısı olmayacaktır. Hatta kimi zaman zararı bile olabilir...

Kontejan: 2/0


Skypeia Irkı:
Gökyüzündeki bir adada yaşayan bir halktır. Sırtlarında bir kanatları vardır ama uçmaya yaramamaktadır maalesef.
 
Avantajlar: Ekstradan 0.1 farkındalık ve 0.1 hız alarak başlarsınız oyuna.

Dezavantajlar: Farklı görünüşünüz yüzünden yine insanların ırkçı davranışlarıyla karşı karşıya kalabilirsiniz. Balık adamlar gibi bu durumdan müzdarip kişilersiniz.

Kontejan: 2/0


En son Silvers Rayleigh tarafından Çarş. 15 Haz. 2016, 20:29 tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi

Silvers Rayleigh

Mesaj Sayısı : 11
Kayıt tarihi : 06/06/16

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Geri: Irklar

Mesaj tarafından Silvers Rayleigh Bir Çarş. 15 Haz. 2016, 20:26

Tekniğin Adı: Zachariah'ın Z'si
Tekniğin Puanı: ?
Açıklaması:
Zachariah soyundan gelenler hızlı insanlar o olduğu için Katana ile yaptıkları hamleler genel olarak güçlü kesici hamleler yerine hızlı ve seri hamlelerden oluşmaktadır. Bundan ötürü rakibi direk öldürmek yerine bir dövüş sırasında sabırlı bir şekilde rakibinin vücudunun belli belirsiz yerlerine attıkları hızlı hızlı kesikler ile rakibi yavaşça güçten düşürüp her şey son bir hamleye geldiğinde öldürücü yada duruma göre yaralayıcı bir son darbe ile işi bitirme üzerine kurulu bir tekniktir. Bu tekniğin 6 temel formu vardır ve her bir formun kendine özel bir duruşu ile disiplini mevcuttur. Bu teknik üzerine eğitilen kişi farkında olmadan altı formun temelini ve disiplinlerini öğrenir.

  • First Form - Lightning - Ikazuchi Kata ( Form of Thunder and Lightning): Zachariah stilleri içinde hıza odaklananıdır.

  • Second Form - Fire - Kagutsuchi Kata ( Form of the Blazing Flame): Güçlü ataklara odaklanan formudur

  • Third form - Wind - Oboro Kata (Form of the Empty Space): Defans ve saldırılardan kaçma odaklı formdur.

  • Fourth Form - Water - Mizuchi Kata (Form of the Water Dragon): Hamlelerin çok değişken olduğu, kullanıcının saldırılarını tahmin etmenin çok güç olmasını sağlayan bir formdur.

  • Fifth Form - Earth - Dokou Kata ( Form of the Earth Lord): Gelen saldırıları absorbe edip, kontra atak ile rakibe yanıt veren formdur. Rakibin gücünü kullanarak karşı saldırılar verilir bu formda.

  • Sixth Form - Divine - Kamui Kata (God / Divine Majesty): Altıncı ve gizli form, kullanıcının dövüş sırasında nirvana ulaşmasına sağlar. Gözlerini kapatarak dövüşen kullanıcı bir su gibi akışkan olur, bir ateş gibi yayılır, bir yıldırım gibi hareket eder, bir toprak gibi sert ve emici olur ve bir hava gibi eser.


Kullanıcı bu altı formun temellerini ve modellerini aldığı eğitimle öğrenir. Her bir formun üç ayrı modeli vardır. Z soyunun parşömenleri vasıtası ile aktarılan bu modellerin bazılarının parşömenleri kayıplara karışmıştır ve tüm formların üç modelini de bilen kullanıcı sayısı çok azdır. Gölge formunda ikinci ve üçüncü modeller eksikken, toprak formunda son model kayıplara karışmıştır. Altıncı form haricinde diğer tüm formları Zachariah'ın Z'si adlı tekniğin kullanıcıları bilir; fakat bunların işlevsel olarak ne kadar verimli kullanabildiği kullanıcının seviyesine bağlıdır. Fiziksel, tekniksel ve yeteneksel faktörler çok önemlidir. Bu yüzden Z ailesi bu tekniğin kullanıcılarını 3+1 şekilde olacak bir seviyeye ayırmıştır.  İlk seviye, acemidir. Bunu puana dökecek olursak tekniği ve yeteneği 3 ile 9 arasında olan kullanıcılar acemidir.  Teknik ve yeteneği 9 ile 15 arasında olanlar kalfa seviyesindedir. Teknik ve yeteneği 15 ile 21 arasında olanlar ise usta seviyesine erişmiş demektir. Bu seviyelerin dışında gizli bir seviye daha vardır ve bu seviyeye ulaşan kullanıcılar altıncı formu kullanabilen kullanıcılardır. Onlara Baş usta denir.

Acemi: Teknikleri basit düzeyde kullanan kişileri denir.
Kalfa: Teknikleri orta düzeyde kullanabilen kişilere denir.
Usta: Teknikte ustalaşmış, artık tekniğe kendince bir şeyler ekleyip çıkaracak kadar hakim kişilere denir.
Baş Usta: Altıncı forma erişmiş kişilere denir. 

Modeller:


First Form - Lightning - Ikazuchi Kata:

1. Model: Shira: Kullanıcı aldığı garip duruşla rakibini başta afallatır. Hızla rakibine doğru yönelir ve rakibinin katana'nın kınında olan parmaklarına sert bir kafa darbesi indirir. Bu beklenmedik saldırıdır. Kullanıcı kazandığı ivme ile saldırının devamında dönerek katanasının kını ile rakibinin kaburgalarına oldukça güçlü bir darbe geçirir. Rakip çok dayanıklı değilse kaburgaları kırılır. Üçüncü hamle kazanılan dönme ivmesi tersi şekilde rakibin ikinci hamlede aldığı hasarla affalandığı yöne doğru dönülür ve kılıcının keskin tarafı yüze, boyna denk gelecek şekilde savrulur. Bu üç hamle hızlı ve peşi sıra gelecek şekilde yapıldığında, durdurulması imkansızdır.

2. Model: Shidensen: Bu teknik Ikazuchi Kata formunun en hızlı atağıdır. Kullanıcı bütün gücünü salıp kendini yere savurarak başlar. Düşman buna karşılık veremez çünkü tembel bir düşüş ne beklenen bir harekettir nede avantajlı bir durumdur. Eğer bir an sonra karşılık verecek birileri olsa bile yer çekimine bağlı düşüşün hızlanması rakiplerin beklediğinden fazla olacaktır. O noktadan sonra ise kullanıcı iyi bir ivme kazanır ve bütün fiziksel gücünü bu işe kattığında inanılmaz bir ivme kazanır. Bunun sonunda bu yolda hem yer çekimi hem kullanıcının gücü birbirlerine eklenmiş olur. Eğer kullanıcının rakibi bir canavar değilse, bu tempoya ayak uydurması imkansızdır.

3. Model: Narukami: Bu modeli kullanmak için rakiple kullanıcı arasında üç adım kadar bir mesafe olması gerekmektedir. Eğer bu şart yerine getirilirse bu modelin ilk hareketinde kullanıcı kendisini ileri salar ve devamında bu ivmeyi kullanır. Ardından rakibine çapraz hareketlerle yaklaşır. İkinci harekette kullanıcı bacaklarını çaprazlar ve dengesiz bir duruşa geçer. Yanlara doğru devrilmeye başladığında aniden ivmesini kullanıp yön değiştirir ve aynı anda aniden hızlanır. Kullanıcı böylesine yakın bir mesafeden rakibinin tam karşısından yan taraflarına geçmiş olur ve hareketlerin yönündeki bu ani değişikliği kimse takip edemeyecek ve kullanıcı rakibinin gözünde kaybolacaktır. Z ailesine göre Norakimi üçüncü hareket, yani kayboluş sonrası kesme kısmına erişirse sıyrılması imkansız bir atağa dönüşür.

Second Form - Fire - Kagutsuchi Kata

1. Model: Hibashira: Kullanıcı bu teknikte kolunu dirseğinin iç tarafı görünecek şekilde kaldırır. Ardından kılıç kolunu kıbraç gibi savurarak tüm gücünü kılıcın ucuna odaklar ve böylelikle yok edici gücü standartlarının üstüne çıkartır. Bu modelde rakibin kılıcını kırmak pekte zor bir iş değildir kullanıcı için.

*Gizli teknik: Onigaeshi: Kullanıcı Hibashira da olduğu gibi düz bir saldırıyla başladığı tekniğini akabinde vücut ve boynunu döndürerek kılıcın saldırı mesafesi uzarken, kılıçla aşağıdan bir saldırı daha yapılır. Omuzdaki kıkırdak yerinden oynayarak bir nevi kolun uzamasını sağlar. Hibashira ile iki aşamalı olarak kullanılır. Kullanıcının rakibi Hibashira'dan geriye doğru kaçarak sıyrılacak kadar dinç ve yetenekliyse, Hibashira'nın devamında bu teknik kullanılır ve rakip kılıcın mesafesinden kaçtığını düşünürken aşağıdan gelen ikinci bir saldırı ile gafil avlanır.
Third form - Wind - Oboro Kata

1. Model: Kagenui: Tanrı insanları ayakta durmak için ekstra efor sarf etmesin diye iskelet sistemine sahip bir şekilde yaratmıştır. Ayakta dik bir şekilde durmak  insanın doğal pozisyonudur ve eğer doğru kullanılırsa çok akışkan hareket etmeyi sağlar. Mesela bu akışkan vaziyette kullanıcı kullanmadığı tüm kasların gücünü eklerse, bir saldırıya karşı vücudunu rastgele döndürerek saldırıdan kurtulup tekrar rakibini görüş alanına alabilir. Bu Kageuni'dir.


2. Model: Bilinmiyor: ?

3. Model: Bilinmiyor:
?


Fourth Form - Water - Mizuchi Kata


1. Model: Gekirin: Gekirin tam kılıcı savurma esnasında kını tutan ellerin pozisyon değiştirmesiyle ortaya çıkan bir tekniktir. Örnek olarak sağ el yukarıdaysa aşağıya gelir, sol el aşağıdaysa yukarıya çıkar. Bunun devamında kılıcın yönünü değiştirerek savurmuş olur kullanıcı. Değişim çok ani olduğu için eğer kılıcın mesafesinde ise rakip, bloke etmesi imkansızdır.

2. Model: Tanryuu Hibaruku: Kullanıcı Geikirin'in yapacakmış gibi bir hal alır ve eğer daha öncesinde rakip bu tekniğie şahit olmuşsa, bu tekniği yapacağına kanar ama kullanıcı savurma hareketini bir saplama hareketine dönüştürür. Kının yukarında olan elini çeker ve aşağıda olan eli kının ucunda kılıcı tuturak vücudunu öne salar ve rakip bu değişken saldırı karşısında çaresiz kalır. Kısaca savur-sapla-savur sıralaması vardır bu teknikle ve kullanıcı bu geçişleri çok seri yaparsa, geçmiş olsun demek kalır geriye.

3.Model: Rankaiten: Bu teknik iki aşamalı hızlanma sonucu oluşur. Sağ kol ve omzun öne doğru yanlış bir rotadan atılmasından doğan ilk hareketi takip eden ve ikinci hızlanmayla aynı anda yapılan yönü değişen bir savurma hamlesidir. Olağanüstü bir hız kazanılarak herhangi birinin bu harekete karşı bir tepki vermesini olanaksız kılar.

Fifth Form - Earth - Dokou Kata

1. Model: Aragami: Aragami kullanıcısına hem saldırıyı hem savunmayı birlikte yapabilmesini sağladığı bir tekniktir. Kullanıcı özel bir duruşla başlar ve hemen ardından rakibinin silahını hedef alıp, saldırır. Kullanıcının kılıcı rakibinin silahına temas ettiği anda kullanıcı kılıcını çok hızlı ve güçlü bir şekilde çevirmeye başlar. Böylelikle rakibin silahını yok etmekle kalmaz üstüne üstlük o silahı kullanıcı kendinden uzaklaştırır.


Bu form gibi diğer dört formunda kendine özgü bu tarz modelleri vardır. Daha sonra açıklanacaktır. Ayrıca bahsi geçen tekniklerin Gamaran mangasında geçtiği yerleri görmek ve resimsel hafızanıza atmak istiyorsanız:

  • Bölüm 1, Sayfa 46
  • Bölüm 14, Sayfa 10
  • Bölüm 26, Sayfa 16
  • Bölüm 37, Sayfa 10


Listelenmiş bu bölümlere göz atmanızı tavsiye ederim.

Gamaran

Silvers Rayleigh

Mesaj Sayısı : 11
Kayıt tarihi : 06/06/16

Kullanıcı profilini gör

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Önceki başlık Sonraki başlık Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz