Dövüş Dinamikleri
1 sayfadaki 1 sayfası
Dövüş Dinamikleri
Bilinçli Refleks/Tepki:
Oyuncu ve npclerin çevresindeki olaylara gösterdiği tepki ve o tepkinin hızıdır. 3 aşamalı işler:
* İlk Aşama Saldırıyı/Olayı fark etmektir. Bu aşamada farkındalığa bakılır. Yani oyuncu'nun ona doğru gelmekte olan bir mermiyi yada kılıç darbesini fark edip fark edemeyeceğidir.
* İkinci Aşama ise tepki hızı aşamasıdır. Oyuncu bir mermiyi fark edebilir ama ona yeterince hızlı tepki verebilir mi? Bu aşamada hıza bakılır. Eğer hız mermiyi yakalamak için yeterliyse son aşamaya geçilir.
* Üçüncü ve son aşama ise doğru tepki aşamasıdır. Mermiyi fark ettik ve hızımızda onu durdurmaya yeterli ama düzgün bir şekilde durdurmak mümkün olacak mı? Yani Zoro gibi mermiyi ikiye bölebilecekmiyiz yoksa hata yapıp kendimizimi yaralayacağız. Bu aşamada Dövüş Yeteneklerine, daha doğrusu Teknik alt dalınıza bakılır.
İsabet:
Yapılan saldırının ne kadar isabetli olduğudur. İsabet uzun menzilciler için farkındalık + dövüş yeteneği iken yakınlar için ise hız + dövüş yeteneğidir. Bazı özel durumlarda ve meyve kullanımında farklı stat kompinasyonları kullanılabilir.
Hasar:
Yaptığınız saldırının rakibe ne kadar hasar verdiğidir. Burada net bir hesap yoktur. Kabaca sizin yaptığınız saldırı(Meyve ise meyve yeteneğinize bağlı, düz dövüşüyorsanız tekniğiniz + güç..v.s), saldırının nereye isabet ettiği, nasıl isabet ettiği, rakibin üstünde bir koruma olup olmadığı, rakibin dayanıklılığı, kullandığınız silahın kalitesi ve özellikleri....v.sbakılır.
Yukarıdaki tüm şeyler sistemin sadece %60'lik kısmıdır. Diğer %40'lık kısımı ise gm insiyatifi ve rp kalitesidir.
Dövüş Yeteneğinin Katkısı:
Evrende dövüş yetenekleri meyvelere kıyasla daha güçsüz gözüküyor ama aslında durum bunun tam tersidir. Dövüş yeteneği yüksek olan kişiler daha karmaşık hamleleri daha rahat yapmaya başladıkları gibi statlarının rakiplerine göre daha düşük kaldığı durumlarda bile avantajlı konumda olabilirler. Dövüş yetenekleri ayrıca hamlelerinizin daha efektif olmasını sağlar.
Oyuncu ve npclerin çevresindeki olaylara gösterdiği tepki ve o tepkinin hızıdır. 3 aşamalı işler:
* İlk Aşama Saldırıyı/Olayı fark etmektir. Bu aşamada farkındalığa bakılır. Yani oyuncu'nun ona doğru gelmekte olan bir mermiyi yada kılıç darbesini fark edip fark edemeyeceğidir.
* İkinci Aşama ise tepki hızı aşamasıdır. Oyuncu bir mermiyi fark edebilir ama ona yeterince hızlı tepki verebilir mi? Bu aşamada hıza bakılır. Eğer hız mermiyi yakalamak için yeterliyse son aşamaya geçilir.
* Üçüncü ve son aşama ise doğru tepki aşamasıdır. Mermiyi fark ettik ve hızımızda onu durdurmaya yeterli ama düzgün bir şekilde durdurmak mümkün olacak mı? Yani Zoro gibi mermiyi ikiye bölebilecekmiyiz yoksa hata yapıp kendimizimi yaralayacağız. Bu aşamada Dövüş Yeteneklerine, daha doğrusu Teknik alt dalınıza bakılır.
İsabet:
Yapılan saldırının ne kadar isabetli olduğudur. İsabet uzun menzilciler için farkındalık + dövüş yeteneği iken yakınlar için ise hız + dövüş yeteneğidir. Bazı özel durumlarda ve meyve kullanımında farklı stat kompinasyonları kullanılabilir.
Hasar:
Yaptığınız saldırının rakibe ne kadar hasar verdiğidir. Burada net bir hesap yoktur. Kabaca sizin yaptığınız saldırı(Meyve ise meyve yeteneğinize bağlı, düz dövüşüyorsanız tekniğiniz + güç..v.s), saldırının nereye isabet ettiği, nasıl isabet ettiği, rakibin üstünde bir koruma olup olmadığı, rakibin dayanıklılığı, kullandığınız silahın kalitesi ve özellikleri....v.sbakılır.
Yukarıdaki tüm şeyler sistemin sadece %60'lik kısmıdır. Diğer %40'lık kısımı ise gm insiyatifi ve rp kalitesidir.
Dövüş Yeteneğinin Katkısı:
Evrende dövüş yetenekleri meyvelere kıyasla daha güçsüz gözüküyor ama aslında durum bunun tam tersidir. Dövüş yeteneği yüksek olan kişiler daha karmaşık hamleleri daha rahat yapmaya başladıkları gibi statlarının rakiplerine göre daha düşük kaldığı durumlarda bile avantajlı konumda olabilirler. Dövüş yetenekleri ayrıca hamlelerinizin daha efektif olmasını sağlar.
Franky- Mesaj Sayısı : 401
Kayıt tarihi : 08/01/16
1 sayfadaki 1 sayfası
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz